مقررات
ارجاع و یا تعویض کالا با توجه به دلایل زیر امکانپذیر است:
۱- وجود نواقص فنی در کالای خریداری شده
۲- مغایرت کالای تحویل گرفته شده با مشخصات مندرج در سایت
۳- آسیبدیدگی در زمان حمل و نقل
اگر قصد تعویض و یا ارجاع کالای خریداری شده خود از فروشگاه اینترنتی سایت بیک شاپ را دارید، میتوانید با توجه به شرایط زیر اقدام کنید.
توجه داشته باشید ارجاع و تعویض کالا با توجه به قوانین زیر صورت گرفته و در غیر اینصورت بیک شاپ مسئولیتی برای ارجاع و تعویض نخواهد داشت.
استفاده از ضمانت 48 ساعته تعویض کالا چه شرایطی خواهد داشت…
۱- مغایرت کالاهای خریداری شده از سایت بیک شاپ با کالای تحویل گرفته شده
در صورتی که کالاهای خریداری شده شما از نظر رنگ، جنس، سایز، مشخصات فنی و دیگر اطلاعات مندرج در سایت بیک شاپ مطابقت نداشته باشد میتوانید تا حداکثر 48 ساعت این مورد را به واحد فروش اطلاع دهید.
۱-۱- در صورتی که عدم تطابق به وجود آمده، بدون استفاده و باز کردن بستهبندی کالا قابل مشاهده باشد (مانند رنگ، سایز و مشخصات درج شده بر روی کارتن)، باید کالا در شرایط اولیه به همان صورتی که به مشتری تحویل شده باشد، به بیک شاپ تحویل داده شود و از آن استفادهای نشده باشد.
۱-۲- در صورتی که عدم تطابق بدون باز کردن بستهبندی محصول، قابل تشخیص نباشد. رعایت موارد زیر الزامی است:
– تعویض کالا در صورتی ممکن است که کالا در کارتن بستهبندی و جعبه اصلی کالا به بیک شاپ بازگردانده شود.
– چنانچه کالا دارای کارتن اصلی، پک محافظت بستهبندی مانند یونولیت و پوشش حبابی، شیشه، متعلقات و … باشد، از دور ریختن آنها تا 48 ساعت خودداری کرده و محصول را دوباره بستهبندی کرده و به همان صورت زمان تحویل به بیک شاپ تحویل داده شود.
۱-۳- کالای معیوب به همان حالت اولیه باشد و اثری از استفاده شدن در آن نباشد.
– مشتریان گرامی فراموش نکنید هنگام مرجوع کردن کالا به بیک شاپ ، لازم است فاکتور خرید نیز همراه کالا ضمیمه شود.
– توجه داشته باشید مخدوش کردن کالا و کارتن بستهبندی، نوشتن نام و نشانی، نوشتن مشکل و یا نقص فنی بر روی خود کالا و یا پک بستهبندی، ضمانت 48 ساعته سایت را از بین برده و بیک شاپ در این حالت مسئولیتی را پذیرا نخواهد بود.
– در صورتی که ایراد یا مغایرتی که کالا به دلیل آن مرجوع شده باشد توسط کارشناسان پس از فروش سایت بیک شاپ تایید نشود هزینه ارسال و دریافت مجدد کالا، به عهده مشتری خواهد بود.
– مشتریان گرامی توجه داشته باشید ملاک اقدام بیک شاپ نسبت به ارجاع و یا عدم ارجاع کالای مورد نظر، نظر کارشناس فروش است و امیدواریم شما عزیزان نیز در این زمینه همکاری لازم را با کارشناسان این واحد داشته باشید.
۲- چنانچه کالا در اثر حمل و نقل آسیب دیده باشد.
هنگام تحویل کالا از طرف بیک شاپ به خریدار باید کالا توسط فرد تحویلگیرنده بررسی و به صورت دقیق کنترل شود.
۲-۲- چنانچه شکستگی و مخدوش بودن کالا و بستهبندی آن در هنگام استفاده مشخص شده باشد. باید تا حداکثر ۲۴ ساعت این موضوع به واحد پشتیبانی مشتریان سایت بیک شاپ اطلاعرسانی شود.
۳- چگونه کالا را مرجوع کنیم؟
در صورتیکه ارجاع و تعویض کالای خریداری شده شما منطبق با قوانین و مقررات ذکر شده بالا است موارد زیر را جهت مرجوع کردن کالا به بیک شاپ رعایت کنید:
– لطفا به هیچ عنوان بدون اطلاع کارشناسان پشتیبانی، کالا را به بیک شاپ ارسال نکنید.
– در صورتی که تعویض و یا ارجاع کالای مورد نظر مشمول شرایط مذکور بندهای بالا باشد. ظرف حداکثر ۲۴ ساعت با واحد پشتیبانی مشتریان سایت تماس بگیرید و این موضوع را به کارشناسان انتقال دهید.
– پس از هماهنگی مشتری با واحد پشتیبانی مشتریان سایت، کالا توسط شرکت ماهکس از مشتری تحویل گرفته خواهد شد.
۳-۲- چنانچه حق با مشتری باشد، این موضوع به ایشان اطلاع داده خواهد شد و کالا تعویض و بهصورت رایگان برایشان ارسال خواهد شد.
– در صورت تایید نشدن ایراد یا مغایرت از سوی کارشناسان پس از فروش سایت ، هزینه ارسال و دریافت مجدد کالا، به عهده مشتری خواهد بود.
۴- هزینه ارسال چطور محاسبه خواهد شد؟
اگر ایراد فنی، وجود عدم انطباق موارد درج شده در سایت بیک شاپ و کالای خریداری شده و یا آسیب دیدگی و هر عاملی که باعث تعویض و یا ارجاع کالا شد، به تایید کارشناسان خدمات پس از فروش سایت برسد، هزینه های ارسال کالا به عهده بیک شاپ است.
– در صورت تایید نشدن ایراد یا مغایرت توسط کارشناسان پس از فروش سایت ، هزینه ارسال و دریافت مجدد کالا، به عهده مشتری خواهد بود.
۵- پس از رسیدن کالا به واحد مشتریان ، فرایند رسیدگی کالا چگونه خواهد بود؟
– کارشناس فروش ، مشکلات و عدم انطباقهای اعلام شده توسط مشتری را بررسی و کنترل میکنند.
– چنانچه ایراد، مغایرت یا مشکل فنی توسط کارشناس تایید شود، کالا تعویض خواهد شد و یا مشتری میتواند کالای خود را با مدل دیگری جایگزین کند.
– تعویض کالا منوط و مشروط به موجود بودن کالا در انبار است.
– اگر در زمان ارجاع کالا و طی مراحل بررسی و اقدام مورد نیاز جهت تعویض کالا، موجودی کالا تمام شود؛ بیک شاپ بر اساس درخواست مشتری یا کالای دیگری را ارسال میکند و یا مبلغ کالای مرجوعی را به حساب ایشان واریز خواهد کرد.
– لازم به ذکر است در صورتیکه مشتری کالای دیگری را انتخاب کند، مابهالتفاوت قیمت کالای جدید، با کالای مرجوعی محاسبه و قبل از ارسال تسویه خواهد شد. بدیهی است برای کالای گرانتر، مشتری مابهالتفاوت را پرداخت و برای کالای ارزانتر، بیک شاپ مابهالتفاوت را به حساب مشتری واریز خواهد کرد.
– چنانچه در مراحل تعویض و یا برگشت کالا، کالا دچار تغییر قیمت و یا عدم موجودی شود. بیک شاپ تعهدی در تهیه همان کالا و یا تغییرات قیمت نخواهد داشت.
– لازم به ذکر است بیک شاپ در صورت عدم موجودی و یا تغییر قیمت کالای مرجوعی، تنها متعهد به برگرداندن مبلغ کالای خریداری شده اول (همان مبلغی که در فاکتور مشتری درج شده است) خواهد بود.
۷- بازگشت وجه
– پس از ارسال کالا توسط مشتری و دریافت کالا توسط بیک شاپ، بررسی و نظر نهایی کارشناس خدمات مشتریان به طور میانگین 72 ساعت زمان خواهد برد و پس از این مدت، کارشناس خدمات مشتریان شرکت زییین با مشتریان تماس گرفته و نتیجه را به ایشان اعلام خواهند کرد.
– پس از تماس کارشناسان پشتیبانی با مشتریان، چنانچه نیاز به بازگشت وجه به حساب مشتری باشد، مبلغ طی ۷۲ ساعت کاری برای ایشان واریز خواهد شد.